ساکشن گردن و غبغب

همان طور که می دانید، وجود غبغب می‌تواند بر چهره‌ ظاهری و زیبایی فرد اثر بگذارد و نشانه ای از افتادگی صورت و پیری باشد .عمل ساکشن غبغب یک عمل زیبایی سر پایی و نسبتا آسان برای از بین بردن چربی‌های ناحیه‌ی غبغب و‌گردن می‌باشد. این کار توسط متخصص پوست مو و زیبایی برای جوانسازی صورت انجام می شود.

ساکشن غبغب روشی به روز و مدرن است که می تواند با کمترین عارضه و سریع ترین زمان، تاثیرات خود را نشان بدهد. همچنین، یکی از روش های درمانی است، که امروزه در جهان طرفداران بسیار زیادی دارد. شاید شما نیز بارها با این نیاز روبرو شده باشید که برای رسیدن به زیبایی ظاهری و یا تناسب در ناحیه صورت و گردن، بخواهید برای انجام عمل های زیبایی اقدام کنید. یکی از این روش ها که می تواند به خوش فرم تر شدن و زیباتر شدن ناحیه گردن کمک کند، استفاده از ساکشن غبغب است.

دلایل ایجاد غبغب

شاید برای شما سوال باشد، که غبغب به چه دلیلی ایجاد می شود؟ چند عامل هستند که می توانند بر روی تجمع چربی در ناحیه زیر چانه موثر باشند. دانستن علت ایجاد غبغب می تواند کمک بسیاری در برطرف کردن آن بنماید.

  • سن

اکثر کسانی که پا به سن گذاشته‌اند غبغب هم دارند، چرا که با افزایش سن خاصیت ارتجاعی پوست کم می‌شود و الیاف کلاژن و الاستین پوست دچار کاهش حجم و تخریب می‌شوند، که در نهایت منجر به افتادگی پوست می‌گردد. ساکشن غبغب به جوانسازی پوست کمک بسیار زیادی می کند.

  • اضافه وزن

وقتی فردی دچار اضافه وزن است، میزان زیادی چربی اضافه در بدن خود دارد. این چربی با توجه به عوامل ژنتیکی در بدن پخش می شود. برخی افراد ممکن است در ناحیه شکم و پهلو چربی بیشتری داشته باشند و برخی در ناحیه ران و باسن. برخی افراد نیز هنگام افزایش وزن بیشتر ناحیه صورتشان درگیر می شود. در بسیاری از موارد که فرد جوان است اما دچار غبغب شده، دلیل آن اضافه وزن است. البته، نمی توان گفت هرکسی که اضافه وزن دارد، غبغب هم دارد.

  • ژنتیک

جدا از ساختار استخوانی صورت و افزایش وزن، انعطاف پذیری پوست هم ژنتیکی است، که می تواند روی ایجاد غبغب تاثیرگزار باشد. برخی از افراد به صورت ژنتیکی در ناحیه زیر چانه خود چربی دارند یا پوست آن ها شل و افتاده است. این افراد بیشتر در معرض دچار شدن به این مشکل هستند.

  • مشکل تیروئید

قطعاً تیروئید می تواند نا تعادلی ها و موارد غیر طبیعی را روی پوست ایجاد کند. در چنین حالتی ابروها هم نازک می شوند و علت آن هم این است، که تیروئید به خوبی کار نمی کند. همچنین ممکن است که فرد به دلیل عملکرد ضعیف خود تیروئید به غبغب دچار شود.

فرآیند درمانی ساکشن غبغب چگونه است؟

برای ساکشن غبغب نیز تکنیک های متفاوتی وجود دارد، که این تکنیک ها بستگی به جراح شما و کیفیت پوست و انتظار شما از عمل جراحی خواهد داشت. افرادی که جوان تر هستند و علت غبغب آن ها وراثت و یا چاقی بوده، نتیجه فوق العاده ای را تجربه خواهند کرد، چراکه پوست آن ها جوان است و این جراحی کاری با پوست آن ها نخواهد داشت. البته برای افرادی که دچار افتادگی پوست در این ناحیه هستند، لیفت گردن توصیه می شود تا نتیجه جراحی مشهود تر و ماندگار تر باشد. برای برخی از افراد نیز پروتز چانه پیشنهاد می شود تا تناسب صورت آن ها حفظ شود. مراحل انجام ساکشن غبغب به شرح زیر است:

  1. پزشک بعد از ضدعفونی صورت بیمار، محل های مورد نظر را با یک مارکر علامت گذاری می کند و دوباره این محل ها را ضدعفونی می کند.
  2. طبق تشخیص پزشک و کاری که قرار است انجام بگیرد، شما یا بیهوش می شوید یا تحت بی حسی موضعی قرار می گیرید.
  3. پزشک با کمک تیوپی به نام کانولا که مکش ملایمی دارد، چربی اضافه در اطراف و زیر چانه را خارج می کند.
  4. اگر نیاز به لیفت گردن باشد، پزشک با ایجاد برش های کوچکی در پشت گوش، پوست را کشیده و میزان اضافه ی آن را بر میدارد و سپس این محل را بخیه می زند.
  5. پزشک شما می تواند طبق خواسته شما، از چربی خارج شده برای تزریق در صورت شما استفاده کند.

این جراحی مدت زمان زیادی وقت نمی برد و معمولا کمتر از یک ساعت به طول می انجامد و در بیمارستان و کلینیک های جراحی پلاستیک قابل انجام است. ساکشن گردن و غبغب می تواند همزمان با تزریق چربی، لیفت صورت، گردن و پروتز چانه انجام بگیرد. فرد نیازی به بستری ندارد و می تواند بعد از انجام ساکشن به خانه برگردد. دوره ی نقاهت این جراحی کوتاه است و فرد بعد از یک هفته به زندگی روزمره خود بر می گردد.

کاندیدای عمل ساکشن غبغب

غبغب لزوماً ناشی از چاقی نیست، بلکه می تواند به دلیل وراثت یا پیری باشد که ربطی به عادت غذایی و رژیم و فعالیت ورزشی ندارد. معمولا اشخاص از غبغب احساس نارضایتی می کنند، مخصوصا در زمانی که بدن شخص متناسب و وزن وی ایده آل می باشد، اما غبغب ظاهری نامناسب به او داده است. در این صورت این شخص کاندیدای عمل ساکشن می باشد.

هر قدر رنگ پوست و انعطاف پذیری آن بهتر باشد، نتیجه عمل مطلوب تر خواهد بود. دقت شود عمل ساکشن غبغب به منظور کاهش وزن انجام نمی گیرد، بلکه برای اشخاصی که وزن طبیعی دارند و مایل به از بین بردن غبغب هستند، استفاده می شود. در واقع این عمل برای کسانی مناسب است، که غبغب آن ها با تمرینات ورزشی و رژيم غذایی از بین نمی رود.

مزایای ساکشن گردن و غبغب

ساکشن گردن و غبغب همانند بسیاری از روش های جراحی دارای مزایای خاصی است، که در ادامه به برخی از این مزایا اشاره خواهیم کرد:

  • مدت زمان کوتاه برای از بین بردن چربی های این ناحیه
  • رسیدن به نتیجه مطلوب در زمان کوتاه
  • جوانسازی صورت
  • بهبود ظاهر صورت و گردن
  • نداشتن محدوده سنی خاص، با این حال بهتر است تا فرد بعد از سن بلوغ این جراحی را انجام دهد
  • بدون نیاز به بیهوشی
  • جراحی سرپایی و ساده
  • دوره استراحت و نقاهت بسیار کوتاه
  • افزایش اعتماد به نفس و زیبایی
  • ایجاد خط فک ظریف

آیا رفع غبغب به وسیله ساکشن دائمی می باشد؟

ساکشن غبغب به موجب رفع چربی اضافه و بهبود ظاهر صورت و حالت چانه انجام می ‌شود و سلول ‌های چربی انباشته شده را استخراج می کند و به صورت دائمی از بین می برد و تا زمانی که افراد دچار اضافه وزن نشوند و وزن آن ها در همان حالت نرمال باقی بماند، امکان برگشت دوباره ساکشن غبغب نیز وجود ندارد.

لازم به ذکر است که ساکشن غبغب یک فرآیند زیبایی کاملا بی خطر بوده و مانند همه جراحی ها ممکن است عوارض جزئی و موقتی نیز داشته باشد، که خوشبختانه با توجه به پیشرفت هایی که امروزه در علم پزشکی صورت گرفته است، احتمال بروز عوارض نیز تا حد زیادی قابل پیشگیری می‌باشد.

بعد از ساکشن غبغب چه انتظاری باید داشت؟

پس از عمل می توانید انتظار کمی تورم و ناراحتی داشته باشید. پوست گردن و غبغب ممکن است به دلیل تورم و کبودی بسیار سفت شود. اگر برای کاهش تجمع خون و مایعات در گردن، تخلیه خون دارید، پزشک معمولاً بعد از یک یا دو روز آن ها را خارج می کند.

پزشک ممکن است استفاده از پماد آنتی بیوتیک را در هر ناحیه برش توصیه کند. معمولاً توصیه می شود، که برای چند روز از نور خورشید اجتناب کنید. زمان بهبودی بستگی به روش جراحی دارد که پزشک شما استفاده کرده است. برای ساکشن غبغب، معمولا چند روز تا یک هفته برای بهبودی زمان نیاز است. برای لیفت گردن، ممکن است تا حدود دو هفته دوره نقاهت طول بکشد.

مراقبت های بعد از عمل ساکشن غبغب

مراقبت های بعد از عمل را جدی بگیرید، چرا که درصد زیادی از دردسر ها بخاطر عدم رعایت همین مراقبت ها بوجود می آیند. اگر می خواهید نتایج همان طور که پیش بینی کرده اید حاصل شوند نکات لیست شده در زیر را جدی بگیرید:

  • لازم است بعد از جراحی حداقل ۲۴ ساعت استراحت کنید.
  • کبودی و تورم همانند هر عمل دیگری تا چند هفته ادامه دارد. جهت کاهش تورم و کبودی ها می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • هنگام خوابیدن باید سر خود را بالا نگه دارید.
  • از انجام فعالیت های سنگین خودداری نمایید، ولی انجام پیاده روی می تواند بسیار مفید باشد و به جلوگیری از ایجاد لخته خون بسیار کمک کند.
  • تا دو هفته دیگر سیگار و دخانیات نکشید.
  • تا دو هفته نوشیدنی های الکلی مصرف نکنید.
  • بعد از 2 روز با نظر پزشک می توانید به حمام بروید.
  • پانسمان را بدون نظر پزشک باز نکنید.
  • با نظر پزشک روی زخم ها را با چسب زخم بپوشانید.
  • استفاده از کرم های چرب کننده برروی غبغب و گردن به بهبود شما کمک خواهد کرد.
  • داروهای تجویز شده را طبق برنامه زمان بندی شده مصرف کنید.
  • در روزهای ابتدایی از مصرف مواد غذایی پر چرب و شیرینی جات پرهیز کنید.
  • رژیم غذایی پرکالری و مملو از سبزیجات را در نظر بگیرید.
  • آب و نوشیدنی زیاد بنوشید.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها